Stirile din
Cauta in Buletin de Ilfov
Curs Valutar BNR (din data de 25-04-2024)
EUR 4.9763 RON
USD 4.6386 RON
GBP 5.8067 RON
CHF 5.0843 RON
XDR 6.1159 RON
XAU 346.893 RON
Abonati-va la Newsletter
Pentru a va abona la newsletter introduceti adresa dvs. de e-mail si localitatea despre care doriti sa primiti noutatile.
Abonare Dezbonare
Turismul cu rulota prinde teren în România
Stire publicata in

Românii cu dare de mână renunță la vacanțele în hoteluri pentru o ieșire cu rulota, care le oferă confortul de acasă.

Se plimbă ca melcii, cu casa în spate, și asta le place cel mai mult. Este modul lor de viață, ca țiganii cu cortul, cum spun chiar ei, o viață în care au libertatea de a face ce vor, când vor și cu cine vor. Rulotiștii au devenit, în ultimii ani, o comunitate aparte și în România. În țară sunt deja câteva asociații de acest gen, care au în total câteva sute de membri. "Noi tot timpul ne întâlnim, sărbătorim orice, și divorțuri și decesuri. Căutăm tot timpul motive să ieșim împreună", spune Cristian Stan, unul dintre membrii Asociației Caravan Club Camping.

Libertate în natură

Povestea rulotiștilor este destul de bizară. Dacă îi întrebi, afli că fiecare în parte a plecat inițial singur în excursie cu rulota, însă de fiecare dată a găsit la locul de campare alți rulotiști. Iar acum au devenit o familie cu câteva zeci de mebrii. "Acum doi ani, am ajuns de la București la Brașov și am vrut să văd care e cel mai apropiat camping. L-am găsit la Făgăraș și acolo m-am oprit. Am văzut că mai erau vreo șapte-opt rulote, însă eu am campat într-un colț, mai departe de ei. S-au prins că nu sunt de-al lor și imediat au venit să intre în vorbă cu mine. În scurt timp, aveam senzația că ne cunoașteam de-o viață. Atunci am pus bazele Asociației Caravan Club Camping", povestește Petrișor Iancu, actualul președinte al asociației. "Noi din 2009 am avut prima ieșire cu rulota, de Paște. Mie îmi era teamă să mergem așa singuri, nu cunoaștem pe nimeni. După aceea soțul s-a documentat pe internet și am început să tot ieșim. Acum avem deja doi fini dintre rulotiști, am cununat două cupluri dintre cei cu care ieșim", își amintește Simona Rotaru, o altă rulotistă.  "Noi, la prima ieșire, ne-am băgat să mâncăm în rulotă și a venit un coleg la ușă: «Ce faceți, mă, aici? Mâncați pe ascuns?» Când ne întâlnim, nu ținem cont că asta e sticla mea de vin sau eu pun două bucăți de carne la grătar și pe alea le nănânc. La noi totul e la comun, noi nu avem rezerve unul față de altul", spune și Carmen Stan, cenzorul asociației. "În primul și în primul rând, avem foarte multă libertate. Plecăm când vrem și unde vrem. Când vedem o poieniță, campăm. Și ce e mai frumos decât să stai toată ziua în natură, dimineața când te trezești să vezi deasupra ta muntele. Facem mâncare la ceaun, nu ne deranjează nimeni. Sunt foarte mulți oameni care nu înțeleg acest tip de turism, dar dacă ar ieși de vreo două ori cu noi sigur ar fi încântați. Pentru noi este o refulare acest tip de turism", completează Petrișor Iancu.

Distracție scumpă

Ieri, la Râșnov, toți cei veniți la întâlnirea de 1 decembrie, s-au adunat la noua casă pe roți a familiei Rotaru, din Bârlădeni, Bacău. "Diamantul" este la prima ieșire în public, de când soții Rotaru l-au cumpărat din Anglia. Are living, bucătărie, baie, dormitor și a costat cât o garsonieră: 25.000 de euro. "Inițial am vrut să luăm autorulotă, dar ne-am gândit că e o investiția prea mare, iar noi suntem doar noi doi. Am zis să fie ceva care să arate mai ca acasă, să fie mai spațioasă, că eu am o propblemă cu spațiul. Asta a costat cu totul în jur de 25.000 de euro, dar oferă toate condițiile: are panouri solare, aer condiționat, antenă de satelit, frigider, cuptor cu gaz, baie cu duș, chiuvetă și chiar și șemineu. Acum merge radioul, dacă închid o să auziți și lemnele cum trosnesc", ne explică Simona Rotaru, în timp ce curioșii făceau coadă la ușa rulotei.

Dar pentru o asemenea rulotă e nevoie și de o mașină pe măsură. O rulotă complet echipată cântărește în jur de două tone, astfel că pentru a putea fi tractată e nevoie de o mașină cu capacitate cilindrică de cel puțin 2000 cmc. "Consumul la masină crește cu 3 - 4 %, depinde de mașină. Anul trecut eu mi-am pus instalație de gaz pe mașină, iar consumul a crescut de la 17 la 20%, însă costul GPL-ului este la jumătate față de benzină", mai spune Petrișor Iancu.