Stirile din
Cauta in Buletin de Ilfov
Curs Valutar BNR (din data de 25-04-2024)
EUR 4.9763 RON
USD 4.6386 RON
GBP 5.8067 RON
CHF 5.0843 RON
XDR 6.1159 RON
XAU 346.893 RON
Abonati-va la Newsletter
Pentru a va abona la newsletter introduceti adresa dvs. de e-mail si localitatea despre care doriti sa primiti noutatile.
Abonare Dezbonare
2012, anul în care Bechtel mai termină 18 kilometri de autostradă
Stire publicata in
2012, anul în care Bechtel mai termină 18 kilometri de autostradă

Bechtel trebuie să finalizeze până în noiembrie 18 kilometri din Autostrada Transilvania. Pentru acest lucru, Compania de Autostrăzi a decis alocarea în acest an a circa 100 de milioane de euro pentru acest proiect.

Ultima tăiere de panglică pe Autostrada Transilvania a avut loc în noiembrie 2010, Emil Boc testând calitatea asfaltului la bordul unui Duster. Primii kilometri din Autostrada Transilvania au fost inaugurați pe 1 decembrie 2009. Era vorba despre 41 de kilometri de pe tronsonul Turda-Gilău. Astfel, Bechtel a reușit, în România, să finalizeze doar 52 de kilometri de autostradă în șapte ani de contract. La kosovari, aceeași companie americană a terminat 38 de kilometri de autostradă într-un an și jumătate.

În bugetul pe anul viitor, americanii de la Bechtel au alocate 431,35 milioane de lei pentru realizarea lucrărilor, respectiv circa 100 de milioane de euro. Lucrări se vor desfășura pe 72,5 kilometri, însă doar 18 vor fi deschiși circulației în noiembrie.

În urma negocierilor dintre Bechtel și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, americanii mai lucrează doar pe două tronsoane, care reprezintă 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii. În urma aceleiași renegocieri, Bechtel s-a angajat să finalizeze tronsonul Suplacu de Barcău - Borș în 2013 și să părăsească apoi România.
 
Când va fi gata întreaga autostradă?


În 2012 este așteptată și lansarea licitației pentru secțiunea dintre Gilău și Nădășelu, cu o lungime de 8,7 kilometri, parte a tronsonului Gilău-Mihăești (22,5 kilometri). CNADNR estimează că lucrările de construcție vor costa circa 42,4 milioane de euro. Tot în acest an ar urma să fie lansată licitația și pentru secțiunile Câmpia Turzii-Iernut și Iernut-Târgu Mureș.

Proiectul Autostrăzii transilvania a început în 2004, odată cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru construcția a 415 kilometri. Tronsonul realizat până în prezent cu finanțarea statului depășește cu puțin 10% din traseul total.

Potrivit unor informații publicate de Mediafax, acest proiect de infrastructură nu va fi gata mai devreme de 2026, la 22 ani de la începerea lucrărilor. În următorii trei ani statul va cheltui încă 1,86 miliarde lei, din care 651,2 milioane lei în 2013, 352,6 milioane lei în 2014 și 866 milioane lei în 2015.

Alte 4,8 miliarde de lei sunt preconizate a fi cheltuite cu aceast proiect în anii de după 2015. Lucrările vor fi finalizate cel mai devreme în 2020, dar ar putea fi încheiate și în 2026, informează agenția de presă.

CITIȚI ȘI:

Publicat la 01-01-2012 23:15, Sursa www.evz.ro