Stirile din
Cauta in Buletin de Ilfov
Curs Valutar BNR (din data de 20-10-2017)
EUR 4.5975 RON
USD 3.8945 RON
GBP 5.1203 RON
CHF 3.9646 RON
XDR 5.494 RON
XAU 160.396 RON
Abonati-va la Newsletter
Pentru a va abona la newsletter introduceti adresa dvs. de e-mail si localitatea despre care doriti sa primiti noutatile.
Abonare Dezbonare
Webasto pentru Agricultură!

Imaginea 1 din 1

Directorul general, Florin Tudor ne vorbește într-un interviu despre unul dintre cei mai importanți furnizori internaționali pentru industria auto și despre un concept recent lansat „Webasto pentru Agricultură” care urmează a fi prezentat la toate manifestările de profil din România și Republica Moldova.

 

Reporter: Care este istoricul acestei companii? De cât timp este Webasto în România?

 

Florin Tudor: Grupul Webasto este unul din cei mai mari producători din industria auto globală, cu o tradiție de peste 100 de ani (compania a fost înființată în anul 1901).

Cu produse tradiționale precum trapele și acoperișurile auto, dar mai ales cu celebrele încălzitoare staționare, Webasto a reușit să se impună pe piața de profil, devenind furnizorul: constant de astfel de elemente pentru mărci auto precum Volkswagen, Audi, Mercedes, Opel sau BMW; în plus, pe piața de încălzitoare staționare, Webasto este lider de piață detașat.

în România, Webasto este prezent de aproximativ 20 de ani, la început prin Webasto Ungaria, iar din 2007, respectiv 2008, prin două sucursale cu cca. 400 de angajați Webasto Romania Trading are sediul în București-Otopeni, iar Webasto Roof & Components Romania are sediul în Zimandu Nou, Arad și produce trape pentru producătorii de autovehicule din Germania și alte țări din Europa Centrală și de Est.

 

Reporter: Care este evoluția acestei sucursale pe plan local?

 

Florin Tudor: în România cota de piață pe segmentul de încălzitoare staționare s-a situat constant peste 70%. Este binecunoscut fenomenul de suprapunere a numelui firmei cu denumirea produsului (daca SUV-urile din România sunt „Jeep-uri”, iar copiatoarele sunt „Xerox”, denumirea populară a unui încălzitor este „Webasto”).

Sucursala Webasto România Trading din Otopeni este foarte activă în segmente specializate pe proiecte speciale. Astfel, s-au abordat și finalizat cu succes proiecte precum echiparea integrală cu sisteme de încălzire și climatizare pentru automotoare (garnituri de tren) cu constructorul Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca sau echiparea cu sisteme de aer condiționat a unei flote de troleibuze hibrid de 18 m marca Neoplan.

Fabrica Webasto din Arad a luat naștere ca o investiție nouă (greenfield) în anul 2008. între timp produce anual aproximativ 600.000 de sisteme de acoperișuri (trape auto și sisteme cabrio). Clienții sunt producători renumiți de autoturisme, precum Volkswagen, Audi, Porsche, BMW și Smart.

 

Reporter: Cum distribuiți produsele Webasto în România?


Florin Tudor: Webasto Romania Trading SRL, parte a grupului Webasto din Germania, este reprezentant oficial al diviziei Webasto Thermo & Comfort SE pe teritoriul României și al Republicii Moldova și funcționează ca distribuitor general al gamei de produse și servicii caracteristice grupului. Gama larga de produse provine din fabricile proprii din Germania sau din alte țări din UE și se distribuie prin intermediul unei rețele de dealeri și parteneri care însumează un total de 71 puncte de vânzare și intervenție service pe întreg teritoriul României și al Republicii Moldova. Având o acoperire teritorială excelentă, suntem practic prezenți în toate orașele principale precum și pe toate rutele principale de trafic, pentru a permite clienților noștri un acces facil la serviciile și echipamentele comercializate.

Avem parteneri foarte vechi și cu o afacere Webasto importantă; sunt parteneri care comercializează produse Webasto încă dinainte ca Webasto să aibă o reprezentare oficială în România.

 

Reporter: Prezentați-ne cel mai important produs pe care îl comercializați în țara noastră și care sunt avantajele acestuia .


Florin Tudor: Pâna în prezent, cel mai solicitat produs al nostru a fost sistemul independent de încălzire pe aer Air Top 2000 ST, destinat piețelor de microbuze, camioane, vehicule speciale (pompieri, ambulanțe, vehicule de construcții, etc). Principalele avantaje ale acestui produs constau în faptul că sunt extrem de  eficiente și fiabile, au un consum de combustibil mic, sunt compacte și usor de instalat. Cu o putere de 2Kw, aerul este încălzit rapid și silențios până la temperatura dorită în cabina șoferului, în compartimentul de pasageri sau în spațiul de transport marfă.

 

Reporter: Care sunt clienții fideli ai Webasto?


Florin Tudor: Datorită faptului că în portofoliul nostru de produse sunt disponibile soluții integrate de climatizare (aer condiționat, încălzire și ventilație) dintr-o singură sursă, considerăm că gradul de satisfacție al clienților noștri este peste media concurenței. Modelul de business al Webasto se caracterizează printr-o rețea de parteneri aftermarket prezenți pe teritorul României și al Rep. Moldova, precum și prin canale de vânzări specializate, cum ar fi: constructorii de microbuze și midibuze, de ambulanțe, de ambarcațiuni, vehicule militare etc. Pentru a completa gama noastră de produse avem un parteneriat cu compania Dirna Bergstrom SL din Spania (furnizor de sisteme de aer condiționat pentru vehicule agricole, camioane, autorulote și vehicule speciale).

 

Reporter: Aveți o strategie de dezvoltare a unui produs nou care vizează și alte domenii, spre exemplu agricultura?

 

Florin Tudor: Un concept recent lansat „Webasto pentru Agricultură” urmează a fi prezent la toate manifestările de profil din România și Republica Moldova. împreună cu partenerii producători de caroserii oferim soluții practice și economice de montaj ulterior pentru aproape orice mașină agricolă în circulație din România. în linii mari, pachetele includ montaj sau recondiționare cabine, plus sisteme de încălzire și / sau climatizare, după caz. Partenerii implicați în acest proiect (C&I Eurotrans și Oxo Grup) sunt foarte activi în zonele lor de activitate.

în plus, prin achiziția de anul trecut a companiei Diavia din Italia și integrarea acesteia în familia Webasto, avem disponibile produse ce se montează pe liniile de fabricație a principalilor jucători din piața vehiculelor agricole cum ar fi : John Deere, Claas, Landini, etc.

 

Reporter: Ce proiecte de viitor are Webasto?

 

Florin Tudor: Foarte multe nu vă pot spune acum, poate doar că piața de încălzitoare staționare pentru autoturisme este practic încă neatinsă, iar noi nu vom lăsa lucrurile neschimbate.


Reporter:  Ce ne puteți spune despre experiența și activitatea dumneavoastră profesională?

 

Florin Tudor: Experiența mea profesională este legată de piața auto, pe aproape orice segment al acesteia: autoturisme, vehicule comerciale ușoare și grele, de transport marfă și pasageri, caroserii și proiecte speciale, etc. în plus, cred că pasiunea mea pentru motociclete întregește gama tuturor vehiculelor cu motor și roti.

Activitatea mea profesională este legată de mărci precum: Honda (am fost Country Operation Manager al reprezentanței din România, Honda Trading România), Mercedes-Benz (ex- Sales & Marketing Manager pentru divizia Mercedes Vehicule Comerciale Ușoare), precum și diverse proiecte care au presupus implicarea unor mărci ca MAN, Otokar, Opel, Isuzu.





Publicat la 30-07-2013 17:54, Sursa